Yıl 1927, ingiltere de bir cenaze töreni. törende konuşan albay george ölen kişiyle ilgili yaptığı konuşmada; yüzbaşı jonathan’ın I. Dünya Savaşında ülkesi için cesurca savaşmış, onun gibilerin kahramanlıkları sayesinde ingilterenin galip çıktığını belirtmiş ve yüzbaşı jonathanın bir kaza sonuncunda ölmesini çok acı bulduğunu söylemiştir.
Soru: Tüm bu konuşmadaki mantık hatası nedir?
O zamanlarda sadece ı.dünya savaşı yapılmıştı.ıı. savaşın yapılacağını bilemez.bu yüzden dünya savaşı demesi gerekiyor.
Bence doğru.
çok doğru.
Hmm..mantıklı..katılıyorum..
1. dünya savaşını ingiltere tek başına kazanmadı ki……………..
Mantıklı
En mantıklısı budur.
Hepinizin yorumu yanlış sadece ayarsızın yorumu bir parça doğru çünkü; metnin başında iyi okuyun ki “Yıl 1927, İngiltere’de bir tören.” bakın 1. Dünya Savaşı 1927 yılında sona ermemiştir 1918 yılında sona ermiştir bu yüzden bu sorudaki mantık hatası cenaze töreninin 1927 yılında yapılmış olmasıdır. :D
Saygı duydum
Çok mantıklı :)
Cenaze jonathan a ait değil
Birinci dünya savaşında yüzbaşı rütbesinde olan kişi savaşdan sonra 9 yılda aynı rütbede kalmaz.
Ayarsiz arkadaşın dediği doğrudur.
Savaşta öldüğü halde kaza olduğunu söylüyor
1. dünya savaşı 1914 de baslayıp 1918 de bitmiştir. soruda 1927 diyo.sorudaki mantık hatası tarihin yanlış verilmesidir.
KATILIYORUM , CENAZE TÖRENİ 1927 DE YAPILAMAZ . BELKİ ANMA TÖRENİ OLABİLİRDİ.
1. dunya savası değil dunya savası demesi gerekiyordu.
1.Dünya Savaşı 1914-1918 yılları arasında yapılmıştır. O zaman ölen bir kişinin cenazesi 9 yıl sonra yani 1927 ‘ de gömülemez.
Katılıyorum
Aslında gömülür belki adamı morga kaldırıp 9 yıl inceleme yapmışlardır
yahu dememiş ki soruda, adam 1. dünya savaşı sonunda öldü diye. 1927 de öldü demiş.
saçmalamayın adam savaşta ölmemişki
Beyler Jonathan savaşta ölmüyor savaştan 9 sene sonra bir kazada ölüyor
1918 de bitti 1.dünya savaşı, 1927 deki tören diyor ..9 yıl sonramı cenazeyi defnettiler de adam orada konuşma yapıyor cenaze töreninde.böyle basit sorular sormayın bana kardeşim zaten iq 120 :) :)
burada harcanıyorsun
eğer IQ un 120 olsaydı okula gitmene gerek kalmazdı sen Einstein dan daha mı zekisin.
tabi tabi adam savaşa girmiş çıkmış sonra 9 yıl sonra ölmüş tarihlerde sorun yok.
adam savaşta öldü dememiş ki :)
I. Dünya Savaşı, 20. yüzyılda dünya çapında yapılan iki savaştan birincisi olup dünya milletlerinin çoğunun yer aldığı 1914’ten 1918’e kadar süren küresel bir askeri çatışmadır.Soruda yıl 1927 dediği için mantık hatası yıldır… :)
2. mantık hatası ise ‘ayarsızın dediği gibi’ o zamanlarda sadece ı.dünya savaşı yapılmıştı.ıı. savaşın yapılacağını bilemez.bu yüzden dünya savaşı demesi gerekiyor.
2. dünya savaşı ile ilgili herhangi bir şey vs yazılmamış zaten.
O tarihte henüz 1. ve 2. gibi bir dünya savaşı ayrımı yoktu, neticede ikincisi yoktu.
1.dünya savaşı 1914-1918 yıllarında oldu. bu vatandaş muhakkak terfi etmiştir. yüzbaşı degildir.diye düşünüyorum.
1. dünya savaşı 1918 yılında sona erdi..
Hmm.. mantıklı, katılıyorum..
Savaşta ölmeyip kaza sonucu ölmesi mantık hatası
çok uykusuzum çözemiyicem
Beyler adam yüzbaşı ve onun torenıne neden daha alt rutbe bırı katılıyor ve konusma hakkı tanınıyor . albay yuzbasının torenınde konusamaz rutbesı yuksek olan bırısı konusmalı en azından aynı rutbe olmalı sacma albayın konusması
daha mantıklı
Bizde dalga konusu bir olay vardır. “1 geleneksel çorap söküğü dikme yarışması” gibi. bir şeye neden sıra numarası verilir? tabi ki diğerlerinden ayırt etmek için. bir şey henüz 1 taneyken ona 1. demek yanlıştır. ayarsiz i kutlarım.
Afedersin ama bende seni kutluyorum ‘ayarsız’ ın yazdıgını dahi anlamamışsın :)
Şu ikinci dünya savaşını bilmeden birinci dünya savaşı yazmış diyenlere duyurulur. BENCE, KOPYALA YAPIşTIR yapmış, nedenini bile açıklayamamıssınız.
Bakın bu arkadaş “enkidusiyar” hemen kolayca açıkladı. işin özü şu yani:
O zamanlarda henüz başka bir savaş yapılmamış. yıl 1927, ikinci dünya savaşı 1939 da başlıyor. 1927 öncesi yapılan bir savaşın nasıl olur da birinci SAVAş oldugunun acıklanması saçmalık :)
1. dünya savaşında ingiltere yer almamıştır. hata budur
Dünya savaşı denmesi gerekiyor. çünkü 2. dünya savaşı daha olmamıştı.
1.dünya savaşını ingiltere kazanmadı.
ıı. dünya savaşı 1939 yılında çıkmıştır bu yüzden 1927 yılında 12 yıl sonra savaş çıkacağı bilinemez. bundan dolayı ı. dünya savaşı ifadesi hatalıdır.
savaşta öldüğüne dair bir bilgi verilmemiş nerden çıkardınız? askerler kaza sonucu ölemez mi?
Jonathan savaşta yüzbaşıysa başarılarından sonra rütbesi yükselmiştir.yani öldüğünde rütbesi daha yüksektir.
Dünya savaşı 1918 te neden 1927 de tören yapılsın
1.dünya savaşından ingiltere galip çıkmadı ki ?
1. dünya savaşı 1914 ile 1918 yılları arası yapıldı 1927 de ölen kişi daha küçük bir çocuk 9 yaşında bir küçük çocuğun anlatııklarını yapması alakasız….
Yıl 1927 ve 1.dünya savaşı mümkün değil :)
1927 bi aldatmaca size savaşta öldü demiyorki savaştan sonra ölmüş 2.nin geleceğini biliyormuş gibi 1. dünya savaşı demesi mantık hatasıdır
Cenaze namazında neyin konuşmasını yapıyor? meclis mi orası.
2. Dünya Savaşı olmadan 1.Dünya Savaşı demek anlamsızdır. İkinci Dünya Savaşı 1939’da başlamıştır ;)
Ya adam savaşta öldü diye tören yapıyorlar şimdi de kaza da öldü diyorlar bence yanlış olan kelime burası…
1.dünya savaşını biz kazanmamışmıydık .d
1927 yılında 1. dünya savaşı mı vardı .dddd
Bencede 1 tane olan bişeye 1. denmez.
Arkadaşlar soruda mantık hatası diyor imla değil ayrıca 1. dünya savaşında itilaf devletleri olan fransa-ingiltere ve rusya beraber kazandılar ayrıca ingiltere savaşta kendi savaşmadı sömürgelerinii savaşa soktu.
1. dünya savaşının yapıldığı tarihle defin töreninin yapıldığı tarihin farklı olmasını mantık hatası olarak görmek büyük aptallıktır. adamın savaşta öldüğü söylenmemiş, savaştan sağ salim çıkıp sonra bir kazaya kurban gitmiş olamaz mı?
Bazı arkadaşların dediği gibi mantık hatası konuşma yapan herifin “1. Dünya savaşı” demesidir, çünkü 1927’ye kadar zaten bir tane dünya savaşı olmuştur
Bende bundan sonra bir yakınım öldüğünde bundan 9 yıl sonra gömeceğim ve bu arkadaş 9 yıl sağdı bir kazaya kurban gitti ondan sonra gömdük diyeceğim. Ne de olsa bizim düşüncelerimiz sana göre aptallık.
Gereksiz’e katılıyorum. Arkadaşlar zahmet edip soruyu okuyun ve zahmet edip kafanızı çalıştırın,zeka soruları bunlar ama Solataire oynamak bile daha fazla zeka gerektiriyor eğer bu sorudan mantık hatası olarak “1. dunya savaşı 1914-1918 arasında yapıldı,adam 1927’de ölmüş” cevabını veriyorsanız.
1. DÜNYA SAVAŞI 1927 DE DEĞİL
a
bence 1. dünya savaşı denilmesinde bi mantık hatası yok çünkü eger soru 2. dünya savaşı yapılmadan önce sorulmuş olsaydı o zaman böyle bi mantık hatası olurdu.günümüzde sadece dünya savaşı dese o zaman sanki eksik bilgi verilmiş gibi olurdu. soruda adamın savaşta öldügünüde belirtmemiş 1927 de ölmesindede bi sıkıntı yok. bence mantık hatası albayın konuşmasında adamın KAZA sonucu ölmesini cok acı bulması. yani başka bi şekilde ölse acı bulmayacakmıydı? orda albay adamın hayatını kaybetmesini cok acı bulması gerek KAZA sonucu kaybetmesini degil…
ne çok mantık hatası varmış
bence soruda iki tane mantık hatası var.
birincisi daha 2.dünya savaşı olmadan adamın 1.dünya savaşı demesi. ki bunu çoğu arkadaş farketmiş.
ikincisi ise o dönemde ingiltere diye bir ülke yoktu. o zamanlar olan ülkenin adı büyük britanya imparatorluğu idi. yani anlayacağız adam ülke ismini yanlış söylemiş.
sonuna kadar katılıyorum
Burdaki mantık hatası şu ; yıl 1927 birinci dünya savaşından bahsediyor ve bir yerde adamın savaşta bir yerde ise kazada öldü diyor ayrıca 1927’de İngiltere yok ki .
YÜZBAŞININ NE ZAMAN ÖLDÜĞÜNÜN BELİRTİLMEMESİ
1. si adam savaşta ölmemiş zaten bunu üstüne yorum yapanlar buraya hiç üye olmasınlar :) 2. si sene 1927 ise ikinci dünya savaşı henüz olmamış demektir. sorudaki hata adamın yaptığı konuşmada 1. dünya savaşı demesidir. böyle bir şey demesi için ikincisinide görmüş olması gerekir, değil mi :)))
Bir baktım da yine en mantıklısı 1. Dünya savaşında derken 1. yazısı olsa gerek..
Sonuç olarak cenaze töreni savaşta ölen bir kişi için değil savaşta kahramanlık yapmış ve daha sonra bir kaza sonucu ölen birisine aittir..
Yüzbaşı ölmeden önce 2.Dünya savaşı olsaydı yüzbaşıda katılmış olacaktı ve cenazede 1.ve 2. denilecekti ve mantık hatası ortadan kalkmış olacaktı…
O zamanlar 1. Dünya Savaşı’na 1. Dünya Savaşı denmiyordu çünkü 2.sinin olacağı bilinmiyordu.
1) tarih yanlış verilmiş. 1. dünya savaşı 1918 yılında bitmiştir.
2) Kaza sonucu ölen biri nasıl bir kahramanlık yapmış olabilir.
3) savaşa 1. diyebilmek için 2.sinin yapılmış olması lazım…
1.dünya savaşında yüzbaşı rütbesiyle başarılarlasavaşan bir şahıs, dokuz sene sonra yine yüzbaşı olarak kalamaz muhakkan ünvanı yükselmiştir.Albayın yüzbaşı olarak hitab etmesi mantık hatasıdır.
Bunlar hıristiyan değil mi? ne cenazesi bu