Reklam Alanı

Dağcı

Bu soru 28 Ekim 2009 tarihinde ronalddo67 tarafından gönderildi

80 metrelik dik bir yamacın başında bulunan dağcının elinde 60 metre ip vardır. Yamacın tam orta noktasında yani 40.metresinde ise bir çıkıntı vardır.  Sadece bu bölgede dağcı ipe bağlı olmadan durabilmektedir. Dağcı bu yamacı elindeki ip ve bir bıçakla güvenli şekilde nasıl inebilir?

Not: Atlamak, zıplamak, ipten sarkmak yok. Sadece ip ile güvenli iniş yapılabilir.

Facebook'ta Paylaş

5 votes, average: 3,40 out of 55 votes, average: 3,40 out of 55 votes, average: 3,40 out of 55 votes, average: 3,40 out of 55 votes, average: 3,40 out of 5 (5 Üye oyladı, Ortalama puan: 3,40)
Bu soruya puan verebilmek için üye olmalısınız.

Etiketler: , , , , , , , ,

“Dağcı” için 11 Yorum

1. quaresma-61 dedi ki:

ıple aşağıya doğru inerken 20. metreye bir bıcak sıkıştırır.. 40. metreye geldiğinde ipten iner ve ipi bıcağa sürterek keser. aldığı 40 metre ip ilede hoop aşşağıya.. :d

2. sihirli_lakirdi dedi ki:

öncelikle ipi 20m ve 40m uzunluğunda iki parçaya böleriz. 20m uzunluğundaki ipin bir ucunu dağın zirvesine bağlarız. diğer ucunu ise içinden ip geçebilecek şekilde çember yaparız. daha sonra 40m uzunluğundaki ipi, ucunu çember yaptığımız ipten geçirerek iki katlı olacak şekilde aşağı doğru sarkıtırız ve bu şekilde 40m lik bir ip elde etmiş olur dağın yarısındaki çıkıntıya inmiş oluruz. daha sonra iki katlı olarak çemberden geçirdiğimiz 40m lik ipin bir ucundan asılarak çemberden kurtulmasını sağlarız. ve son olarak 40m lik ipi çıkıntıya bağlayıp aşağı ineriz. güzel bir soruydu teşekkürler.

3. oqubow dedi ki:

Orijinal baya:d

4. oqubow dedi ki:

ıpi bağlama şekiller kullanılabiliyorsa cevabım doğrudur.. adam ipin 20 metresini keser, ve 20 metre iner.. daha havadadır.. indiği 20 metrelik ipin ucunu yuvarlak bir delik olacak şekilde bağlar.. kalan 40 metrelik ipi bunun içinden geçirir.. ama bağlamaz.. sonra 2 katlı bir iple aşağı doğru iner(ikisini birden tutarak) yamacın 40. metresine kadar inmiş olur.. ve ipi bağlamadığı için tutar çeker.. 40 metre ip elindedir son durumda.. ve onu da yamacın ortasına bağlayarak aşağı kadar inebilir..

bence bu ipi halkadan geçirme şekli kullanılmadan zor.. aklıma bir bu yöntem geldi.. cevabı farklı mı bilmem ama iddia ediyorumki ben bu yöntemimle kendim bile inerim:)

5. ser_068 dedi ki:

Kardeş yukarıdaki adama ipi çöz diye bağırırım.sen belirtmemişsin tek kişi diye başka olmaz…

6. kahvevotka dedi ki:

Quaresma-61: nerede 20 metreye geldigimizi nasil bilecegiz ? yanimizda uzunluk olcen bir sey yok. soyle cozebiliriz ama ipi sarkitiriz efendi gibi :) ineriz 40 mt ye daha da asagiya sarkan 20 mt yi keseriz. sonra hala asili olan 40 mtlik iptek tekrar tirmanir 20 mt lik iple olcerek 20 mt de durur elimizdeki 20 mt yi orada bir yere sabitler ve o ipe geceriz ve 40 mt lik ipi de orada keseriz. tekrar ineriz asagiya simdi elimizde iki adet 20 mt lik ip var bunlari da birbirine baglar ve asagi ineriz.

hmm boyle kascagimiza en ustteyken ipi sarkitip 40 mtdeki cikintiya geldiginde yukardaki kalan 20 mt yi kesip yanimiza alip ayni islemi yapmak daha pratik olur :)

7. kahvevotka dedi ki:

Hmm sabitleyip o iple de indigimiz zaman onu alamiyoruz sanirim o zaman yukardaki benim yanit manasini kaybediyor. cok sacmalamisim hatta :))

8. argyle dedi ki:

Sihirli lakırdı ve oqubow arkadaşlarıma katılıyor ve tebrik ediyorum. dağda kalan ben olsam aklıma gelirmiydi bilmiyorum.. o yüzden böyle bir maceraya kalıkışmadan önce bu iki arkadışın telefonlarını almam gerekecek:)

9. eyupcan91 dedi ki:

Yemin ederim 20 m li ipin ucunu çember yapıp içinden 40 metrelik ipi geçirmek çok saçma.

10. eyupcan91 dedi ki:

Sizlere daha mantıklı bir cevap sunmak istiyorum.
    arkadaşlar elimizdeki ipi 40 m lik ve 20m lik 2 parçaya ayırıyoruz.
    40 m lik ipi herhangi bir kayaya bağlayıp 20 m lik ipi de yanımıza alıp çıkıntıya iniyoruz.sonra 40 mlik ipin yarısına çıkıp elimizdeki 20 lik ipi 40 lığın yarısına bağlıyoruz sonra 40 lığın yarısını kesiyoruz.kestiğimiz 20 lik ipi kendimize bağlıyoruz.önceden elimizde olan 20 m liği de bağlıyoruz.sonra çıkıntıya bağlı oldupumuz ipler sayesinde iniyoruz.2 tane ip bağlı olduğu için sarsıntı pek olmaz.sonra 2 20 llik ipi birbirine bağlayıp 40 lık halie getirdikten osnra aşağıya sarkıtıyoruz.ve uçurumdan güvenli bir şekilde iniyoruz.

Cevap yazın

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.