Reklam Alanı

Çocukların Yaşları

Bu soru 19 Şubat 2011 tarihinde By-Kabus tarafından gönderildi

Yıllar sonra iki dost karşılaşır ve sohbete başlarlar.Biri diğerine senin üç tane çocuğun vardı onlar kaç yaşında diye sorar o da yaşlarının çarpımı 36 der.Adam çocukların yaşını bulamaz .Diğeri bir ipucu daha verir. Yaşlarının toplamı senin kapı numaran der. Adam yine bulamaz.Sonra bir ipucu daha verir, çocuklardan büyük olanın saçları sarı gözleri ela der ve adam çocukların yaşlarını bulur. Adam çocukların yaşlarını nasıl bulmuştur?

Facebook'ta Paylaş

3 votes, average: 3,00 out of 53 votes, average: 3,00 out of 53 votes, average: 3,00 out of 53 votes, average: 3,00 out of 53 votes, average: 3,00 out of 5 (3 Üye oyladı, Ortalama puan: 3,00)
Bu soruya puan verebilmek için üye olmalısınız.
Loading...

Etiketler: , , , , , ,


“Çocukların Yaşları” için 21 Yorum

  1. smile87 dedi ki:

    Büyük olan 9 yaşında diğerleri ikizdir 9-2-2

  2. ozenc1 dedi ki:

    Adamın 3’er yaşında ikiz ve 4 yaşında tek çocuğu vardır.

  3. benimhakan dedi ki:

    36’yı çarpanlarına ayırırsak {2, 2, 3, 3} kümesi çıkar. Dostların “yıllar” sonra karşılaştığı söyleniyor. Öyleyse en az 2 yıl sonra karşılaşmış olmalılar. Adam dostuna “senin 3 çocuğun vardı” dediğine göre en küçük çocuk en azından 3 yaşında olmalı. Öyleyse çocukların yaşları 3, 3 ve 4 olmak zorundadır.

    Bunlara ek olarak bir büyük çocuktan bahsedilmesi çocuklar arasında büyüklüğün paylaşılmadığını, yani en büyük çocuğun diğer iki çocuktan yaşça daha büyük olmak zorunda olduğunu belirtir ki ek bilgidir. Olmasa da bu soru çözülebilirdi. Kapı numarasına dair bilgiden ise ne çıkartmam gerektiğini anlayamadım.

  4. Mustafa Tufan dedi ki:

    ‘Çocuklardan büyük olan’ diye bir kavram olduğuna göre diğer iki çocuk aynı yaşta demektir. Bu da 3.3.4=36 eder. Yaşları toplamı da 10’dur.

  5. check125 dedi ki:

    Arkadaşlar bu soru bence şöyle olacak ;
    36 yı çarpanlara ayıracak olursak ve bunları toplarsak çöyle oluyor;
    1+1+36=38
    1+2+18=21
    1+3+12=16
    1+4+9=14
    1+6+6=13
    2+2+9=13
    2+3+6=11
    .
    .
    .
    aklıma gelen şuan bunlar ama hiç bi çarpanda başka aynı sonuç gelmiyor birtek 1+6+6 ve 2+2+9 da 13 geliyor buda demek oluyorki adamın kapı numarası 13 ama bu yetmez diyor evet yetmez hangisi olduğunu bilemeyiz
    buradada adamın cevabı en büyükleri diyor 1+6+6 olsa en büyükleri olmaz çünkü en büyükler ikizler 2+2+9=13 olacak böylece en büyükleride olmuş olacaktır

    • belkibigun dedi ki:

      Dogru cevap arkadaşım daha önce çözmüştüm bu soruyu.. adam yaşları toplamını bilmesine ragmen çözememesinin nedeni yaşları toplamı aynı olan 2 olasılığın olmasıdır. bu da 1 6 6 ve 2 2 9 dur. en büyük denince de 1 6 6 elenir ve 2 2 9 olur cevap. 3 3 4 gibi cevaplar yanlıştır cünkü 3+3+4=10 ve toplamı 10 çarpımı 36 eden başak üçlü yok. yani 3 3 4 olsa toplamını öğrendiğinde cevabı bulurdu.. tebrikler arkadaşım

  6. codelentil dedi ki:

    Bu sorunun çözümü bence; sohbet eden adamlar iki komşudur ayrıca dostturlar ve 2 yıl önce sarışın olan dost taşınmıştır yada bi şekilde görüşmüyolardır işte falan filan binlerce yorum yapılabilir yani yıllar sonra dediği 2 yıldır. taşınan adam sarışın ve ela gözlüdür taşınmadan önce komşusunun yada dostunun işte her ne haltsa karısını düdüklemiştir. yani ilk çocuğu ve büyük olanı bu adamdandır. bu sorunun cevabı budur. ama illa araya rakamlar girsin diyosanız
    büyük olan 6 yaşında küçük olanlarda ikiz ve 3 yaşındadırlar . bu kadar

  7. asy_edwerd dedi ki:

    Bence kapı numarasını aklına getirmiş ve adamın her dediğini en sonunda bulmuştur

  8. trgy dedi ki:

    Arkadaşlar,
    soruyu soran bizden bulmamızı istediği,
    “adam çocukların yaşlarını nasıl bulmuştur?”.
    bence tek bir yol var o da en büyük çocuk kendisine aittir. çocuk kendisine benziyordur ve ne zaman arkadaşının eşiyle beraber olduğunu hatırlıyordur. kapı numarası ve toplamın 36 etmesi diğer iki çocuğu tahmin etmek içindir.

  9. aylinmt dedi ki:

    36 yı aşağıdaki yollardan elde edebiliriz:
    6.6.1
    9.2.2
    3.6.2
    4.9.1
    12.3.1
    4.3.3
    buradakii rakamlar toplandığında:
    6+6+1=13
    9+2+2=13
    3+6+2=11
    4+9+1=14
    12+3+1=16
    4+3+3=10
    şimdi buradaki rakam kümesinden biri seçilebilir ama diğer bilgilerden de yararlanırsak:kapı numarasıyla aynı olduğunu söylediği halde de bilememiş demek ki aynı toplamı veren :
    6+6+1=13
    9+2+2=13
    engeline takılmış ve son bilgi de büyük çocuktan bahsettiğine göre 9 yaşında büyük bir çocuk 2 yaşında da ikizleri vardır:)))

  10. CHESSPHY dedi ki:

    En büyük 6
    ortanca 3
    küçük 2
    2x3x6=36
    çünkü:dostların ?yıllar? sonra karşılaştığı söyleniyor. öyleyse en az 2 yıl sonra karşılaşmış olmalılar.

  11. Abdurrahman çelik dedi ki:

    En büyüğü 9 diğer ikiside ikiz ve 2 yaşındadır başka türlü olmuyor…

  12. asya_tenyasi dedi ki:

    Yıllar önce dediğine göre en ufak çocuk en az 2 yaşında olacak.

    o yüzden 1 1 36 ve ya 1 2 18 ve ya 1 3 12 ve ya 14 9 ve ya 1 6 6 gibi cevapları geçiyoruz.

    muhtemel cevaplar.

    2 3 6
    2 2 9
    3 3 4

    eğer küçük olanın gözleri ve saçlarından bahsetseydi derdim ki küçük olan bir çocuk varsa küçükler ikiz olamaz bu durumda cevap 2 3 6 olurdu.

    fakat büyük olandan bahsediyor. yani büyüğün yaşı tek ve 3 cevap da buna uyuyor.

    ilginç soru.

  13. seyfi-paul dedi ki:

    2 2 9 toplamı 13 ama sadece 1 tane büyük var

  14. 1448rihanna dedi ki:

    Bence 3’er yasında iki ikizi ve var birde 4yasında bir tane daha.Ama kapı numarasını anlamadım?

    • drmstf dedi ki:

      Arkadaşlar ingilizlerde 13 numarası uğursuzluktur ve hiç bir kapı numarası 13 olmaz. kapı numaraları 11 12 14 15 şeklinde 13 atlanarak devam eder. kapı numarası 13 olmayacağına göre 9 2 2 kombinasyonu elenir ve 4 3 3 kombinasyonu kalır. kapı olayı soruya dahil olmasa soru çözülemez. hem sorunun aslı bu değil uyarlanmış soru biraz. yıllar sonra olayı falan soru ile alakalı değil. süsleme olmuş biraz.

Cevap yazın

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.